Ціни на розробку сайту різняться. Ціна складається з кількох складових, також залежить від вирішальних чинників. Відповісти на абстрактне питання «яка ціна розробки сайту» на початку процесу неможлива. Виконавець має зрозуміти, що замовник від нього вимагає.
Це так само, як із продуктом у магазині, потрібно знати скільки важить, який вид покупцю потрібен. А також важливо, хто виробник, у якому місті, а також у якому магазині товар купують.
На березі можна лише направити замовника, зорієнтувати. Наприклад, сайт-візитка буде дешевшим, ніж інтернет-магазин. Оскільки такі ресурси мають різний «скелет», різний функціонал.
Сайт-візитка – це кілька сторінок, де користувача інформують, збирають дані про його поведінку, надають шляхи для зв'язку: дзвінок чи повідомлення.
Інтернет-магазин – це сотні сторінок, де клієнт:
Домен та хостинг. Домени можуть бути безкоштовними, а виглядають як .tilda.ws або .wordpress.com. Для отримання такого домену створюють ресурс на платформі-конструкторі типу Tilda.
Іноді домен може дорого обійтися, якщо купити його у кіберсквотерів. Вони реєструють короткі, звучні варіанти та перепродують їх з націнкою. Тому краще вигадати, зареєструвати домен самому, це буде адекватна ціна серед усіх інших.
Провайдери хостингів іноді проводять акції, роблять подарунки у вигляді доменів другого рівня при покупці хостингу. Деякі навіть пропонують безкоштовні домени, такі як Beget або 2domains.
Безкоштовний хостинг може бути створений на SaaS-платформах на Тільді та Wix. Розширені проекти організують дата-центри, у такому разі витрати будуть підвищені.
Найчастіше на перших кроках великих витрат не знадобляться.
Дорогою буде розробка на CMS, з якими працюють сайти типу Ozon. Безкоштовними буду CMS із відкритим кодом.
Декілька моментів:
Якщо готовий двигун не забезпечує проект, потрібно буде доплатити за розробку специфікацій.
Такі CMS, як WordPress, Drupal або Бітрікс все частіше вважають застарілими і переходять на генератори Jekyll або Gatsby JS. На них створюють прогресивні веб-додатки.
Але завжди відштовхуйтеся від цілей проекту. Подумайте, чи варто експериментувати чи довіритися звичному та перевіреному шляху.
База. Відбувається збирання семантики, складається карта релевантності.
Зібрати ядро можна самостійно за допомогою автоматичних методів. Так, гроші ви заощадите. Але чи варто ризикувати, щоб отримати вузьку семантику та провалити кампанію просування ресурсу.
Тому краще замовити таку додаткову послугу, де семантику зберуть велику, поєднуючи автоматичні та ручні методи.
Встановлюються модулі, теми, проводиться оптимізація. Ресурс настроюється під вимоги пошукових роботів.
Безкоштовно, самостійно налаштовують сайт-візитку чи блог на WordPress. Структура цієї адмінки дозволить налаштувати функціонал без залучення додаткових зусиль.
Для e-commerce так не вийде. Варто хоча б отримати консультацію фахівця. А розробка інтернет-магазину непроста. Тому краще полегшити собі завдання та не витрачати зайві нерви, а замовити ресурс у профільних організацій.
У таких CMS як Joomla!, Drupal, OpenCart інфраструктура розвинена гірше, ніж у WordPress. Тому готові рішення знайти складно, потрібно буде доплачувати додаткові специфікації.
Малому бізнесу та стартапу вистачить готового рішення на початковому етапі, тобто вибору шаблону.
Але для сайту із ускладненим дизайном потрібно буде виділити окремий бюджет. Заощадити можна буде на самостійно зробленому прототипі. Сформуйте своє бачення погодження з розробником.
Вартість дизайну залежить від складності інтерфейсу, розробленого оформлення. Враховуватиметься також кваліфікація, досвід дизайнера.
Взаємодія із користувачами.
У блозі – фільтри матеріалів, рубрик, тематик та авторів статей.
В інтернет-магазині – пошук за товарами, характеристиками. Функція додавання до корзини, оплата онлайн.
На лендінгу – здійснення цільової дії, дзвінок чи повідомлення клієнту на замовлення товару.
Шаблони WordPress доступні безкоштовно, але додатковий функціонал оплачується окремо.
Генерувати контент можна самостійно. Просувати за допомогою SEO, контекстної реклами теж.
Але процес може затягнутися, а ваш сайт виявиться створеним дарма.
Для отримання результату протягом кількох місяців – зверніться до профільної організації, яка професійно збере семантику, оптимізує ресурс та запустить контекстну рекламу.
Також напише контент швидко. Вигадають теми, напишуть статті за вас на досвідченому рівні.
Вартість створення контенту та просування залежатиме від масштабу проекту.
Безкоштовна підтримка доступна власникам сайтів на конструкторах. Тому навчитися адмініструванню на таких платформах можна за кілька годин.
Підтримка ускладненого функціоналу та нестандартних рішень буде платною. Ціна відштовхуватиметься від особливостей проекту. Двигун регулярно оновлюється, стежте за актуальністю плагінів, а також змінюйте застарілі модулі на аналогічні.
Підтримка самостійно написаної адмінці буде дорожчою, тому що потрібно буде платити за оновлення ядра, компонентів функцій.
На початку визначається мета замовника - який тип потрібен і це буде унікальна розробка або шаблонне рішення.
З'ясовуються, обговорюються такі моменти:
Для цього замовник відповідає на загальні запитання підрядника. Після отримання вказівок формується базова вартість проекту, але уточнюється, що в процесі може коригуватися ціна.
До базової вартості також додається розробка функціоналу, яка буде потрібна проекту, наприклад: інтеграція із зовнішніми системами або впровадження особистого кабінету, калькулятора ціни. Або проект має впровадити ускладнені дизайнерські рішення.
Перед замовленням сайту потрібно вивчити питання самому, щоб говорити з розробниками однією мовою. Розуміти, за що сплачуєте гроші. Процес потрібно періодично контролювати та погоджувати внесення змін з компанією-підрядником
Тоді, якщо процес протікатиме узгоджено, а відносини компанії із замовником продовжуватимуться на співпраці та повазі – результатом стане результативний ресурс, який генеруватиме приплив трафіку і приведе до успіху бізнес.