Шопінг – захоплююче заняття, яке, начебто, несе море позитивних емоцій. Але насправді нерідко здійснення покупок перетворюється на суцільне мука: неосяжні простори ринку та лабіринти торгових центрів, черги в роздягальнях та стомлюючі пошуки потрібного товару.

Не дивно, що покупки онлайн все швидше набирають популярність. Сьогодні в Інтернеті знайти можна все, що потрібно, причому зробити це, влаштувавшись у зручному кріслі з чашкою ароматного чаю.

Якщо ваша компанія пропонує якісь товари, послуги чи співпрацю, то рекомендуємо йти в ногу з часом та створити сайт. Найпоширенішим видом веб-проектів, спрямованим на реалізацію товарів, є інтернет-магазин.

Розробка інтернет-магазину здійснюється за тими самими принципами, що й створення сайтів іншого напряму. Обов'язкова умова віртуальний магазин має бути динамічною, тобто на створеному сайті повинен постійно оновлюватись контент, що суттєво полегшується спеціальною системою управління.

Сучасні CMS мають інтуїтивно-зрозуміле управління, тому навіть людина, яка не має спеціальних знань із програмування, без проблем може додавати/вилучати позиції, працювати з текстами, фотографіями, відеоматеріалами, оновлювати ціни. Інтернет магазин створюється, щоб прорекламувати пропозицію, прийняти замовлення, отримати оплату, оформити доставку. Для цього на сайті створюються пошук товарів, кошик, оформлення замовлення, вибір способу оплати та доставки, зворотний зв'язок та інші розділи.

Але щоб створений сайт сподобався відвідувачам, які стануть постійними клієнтами, слід розробити врахувати деякі аспекти. Отже, найпоширеніші помилки та недоробки інтернет-магазинів.

  • Неграмотно опрацьована навігація – відсутність пошуку. Ця функція відіграє неабияку роль у тому, чи залишиться відвідувач на сайті чи піде до ваших конкурентів. Правильно пошукове віконце розташовувати у верхній частині веб-сторінки, а сам пошук бажано впровадити фільтри для збільшення ймовірності, що відвідувач швидко знайде товар і купить його.
  • Не меншою перешкодою для купівлі стає нечітка структура створеного сайту. Якщо відвідувач не зможе за кілька кліків знайти річ або послугу, що цікавить, заплутається в категоріях/підкатегоріях і почне відчувати незручність, то він неминуче залишить сайт і вже ніколи не повернеться.
  • Відсутність описів та зображень. Контент дуже важливий, адже лише за описом позиції покупець оцінює товар. Бажано розмістити реалістичні фотографії з кількох ракурсів, щоби можна було візуально розглянути всі нюанси товару. Опис також має бути якісним та інформативним. Прекрасно, якщо є можливість розмістити правдиві відгуки щодо позиції реальних покупців.
  • Під час розробки сайту необхідно враховувати технічні нюанси, які впливають на працездатність веб-проекту загалом. Неперевірені скрипти, модулі можуть негативно вплинути на роботу сайту. Також не перенасичуйте дизайн відволікаючими деталями, які заважають покупцеві, придбати товар.
  • Інформація про компанію, контакти, можливість зв'язатися з менеджером магазину, повна інформація про оплату, доставку, обмін, шлюб – позитивно впливають, викликаючи лояльність покупців. Зробіть все дуже просто і зрозуміло.
  • Постійно оновлюйте наявність та ціни на сайті, тому що перше, що насторожує клієнта, це невідповідність вартості або пропозиція замінити товар, якого немає на інший. А якщо потенційний покупець сумнівається, то переконати робити покупку набагато складніше.
  • Зважайте на те, що відкриття віртуального магазину вимагає не меншої організації, ніж звичайного. Тому ще до створення сайту необхідно вирішити питання щодо доставки, наявності товару на складі, гарантій, повернення, тобто виключити моменти, що підривають репутацію інтернет-магазину.

Як бачимо, оптимальним рішенням стане, якщо про грамотне технічне виконання сайту-магазину подбають досвідчені спеціалісти, тоді ви зробите перший, впевнений крок до успішного розвитку бізнесу в Інтернеті.