Ще кілька років тому продавати щось через інтернет було складно. Сьогодні ж у розпорядженні маркетологів колосальний арсенал технологій та інструментів технологій. Лендінг - один із них. Це ефективний і тому найпоширеніший спосіб розповсюдження своїх товарів та послуг з невеликими початковими вкладеннями. Це посадкова або цільова сторінка, мета якої - підштовхнути відвідувача до наступного кроку по вирві продажів.
Розробка landing page полягає в тому, що в цій справі важлива кожна дрібниця. Зменшити ефективність сторінки може навіть неправильно вибраний колір кнопки, надто дрібний або надто великий шрифт, некоректно сформульований заклик до дії тощо.
Щоб врахувати всі нюанси та надати замовнику сторінку, яка конвертуватиме відвідувачів у покупців чи передплатників, необхідна злагоджена робота команди копірайтерів, дизайнерів, верстальників та маркетологів. Забезпечити виконання цієї вимоги можна лише шляхом формалізації процесу, розбиття його на етапи. Про те, як створюються ефективні посадкові сторінки і йтиметься у цьому матеріалі.
Потрібно розуміти, що лендинг — це сторінка, що насамперед продає. Її ефективність завжди можна розрахувати у грошовому еквіваленті. Її мета – продавати чи залучати потенційних клієнтів для здійснення угоди в майбутньому. Саме тому на етапі прототипування проводиться досконалий аналіз:
Для цього потрібна участь замовника. Тільки він може надати інформацію, яка допоможе зробити правильні висновки за короткий термін і без непотрібного збільшення бюджету проекту. Також замовник надає логотип компанії, основні відомості щодо її діяльності.
Проведемо аналогію із рестораном. У будь-якому пристойному закладі громадського харчування є шеф-кухар. Він практично не готує, але є носієм та автором ідей про те, яким має бути та чи інша страва за смаком, подачею, вартістю та часом приготування.
При розробці лендингу роль шеф-кухаря приміряє на себе копірайтер — автор тексту, який буде розміщений на сторінці. Це найважливіший елемент landing page, адже він доносить до читача основну частку комерційної інформації, яка є важливою для прийняття бажаного рішення.
Копірайтер:
Результатом його роботи має бути прототип — схематичне уявлення майбутнього сайту, яке дає чітке уявлення про те, як він виглядатиме, працюватиме і продаватиметься. Оптимальне оформлення для ознайомлення з усією наведеною інформацією вибирає дизайнер.
Однак перед тим як передати прототип йому на опрацювання, результат роботи копірайтера потрібно узгодити з клієнтом. Це важливо, тому що на даному етапі тимчасова та фінансова вартість внесення правок мінімальна.
Продовжуючи аналогію з рестораном, можна сказати, що дизайн landing page – оформлення зали, яке має створити сприятливу атмосферу для їди. І у разі місця громадського харчування, і у разі розробки посадкової сторінки необхідно відштовхуватися від особливостей цільової аудиторії.
Дизайнер повинен зрозуміти переваги клієнтів компанії замовника, їхній спосіб життя, суміжні інтереси, патерни поведінки і не тільки. Все це допоможе підібрати відповідну палітру кольорів, ілюстрації, виділити найважливіші блоки і відтінити додаткову інформацію.
Після завершення роботи над дизайном проводиться ще один раунд погоджень із замовником. Однак зазвичай тут глобальних правок не робиться: найчастіше просять змінити чи відредагувати ілюстрації, поміняти місцями блоки тощо.
Далі, залежно від складності landing page, в роботу включається frontend-розробник або верстальник. Перед цими фахівцями стоїть те саме завдання: перетворити наданий дизайнером макет на HTML, CSS і JavaScript код. Є три критерії якості їхньої роботи:
Після завершення етапу верстки сайт вивантажують на тестовий або реальний хостинг, щоб продовжити роботу над ним.
Основний критерій якості лендингу – коефіцієнт конверсії відвідувачів у покупців чи передплатників. Щоб замовник мав можливість швидко відстежувати цей показник, аналізувати його та оптимізувати, до сайту підключають лічильники аналітики. Хороша практика використовувати для цього сервіси компаній Google.
Google Analytics – потужний аналітичний інструмент, за яким можна досконало вивчити відвідувачів сайту та їхню поведінку на ньому. Однак він не досконалий. Наприклад, якщо завдання зрозуміти на якому етапі ознайомлення зі сторінкою користувачі найчастіше залишають її, Google Analytics не допоможе.
Коли лендинг вже вивантажено на хостинг замовника, до нього підключені сервіси аналітики та зроблено всі необхідні налаштування, залишається лише протестувати його роботу в реальних умовах. Обсяг цього етапу залежить від функціональності сторінки. Є три основні фактори, які потрібно обов'язково перевірити.
Участь замовника на цьому етапі виявляється вкрай корисною. По-перше, він може виявити помилки та невідповідності, які вислизнули від розробників. По-друге, він може подивитися на сайт очима своїх покупців та запропонувати можливі сценарії тестування.
Розробка лендінгу - це перша фаза її життєвого циклу. Після цього необхідно рекламувати landing page, залучати на нього потенційних клієнтів і обробляти заявки, що надходять з нього. Не менш важливо стежити за динамікою конверсії та, при її зниженні, вносити коригування до структури та змісту сторінки.