Варто зазначити, що в Україні, більшого поширення набули сайти-вітрини, їх налічують кілька тисяч. Інтернет-магазини представлені у меншій кількості, за різними оцінками їх налічують декілька сотень. Повноцінні Торговельні Інтернет Системи є рідкістю, їх налічують десятки.

Процес створення Інтернет-магазину починається з визначення вимог, що висуваються до нього. Жодне серйозне починання не повинно обходитися без підтримки та поради експертів із спеціалізованої компанії. Консультування зазвичай починається з питань організації бізнес-процесів Інтернет-магазину, розробки технічного завдання зі складанням ефективної схеми та опрацювання організаційних питань проекту.

Після завершення попередніх етапів підготовки, на яких буде визначено бізнес-процеси та організаційні аспекти Інтернет-магазину, можна переходити до технологічних питань побудови системи.

Сучасний Інтернет-сайт повинен мати систему управління змістом. Використовуючи CMS UlterSuite, компанія може самостійно керувати своїми сайтами та Інтернет-магазинами без використання дорогих спеціалістів. Наповнення та редагування змісту сторінок здійснюється за допомогою адміністративного інтерфейсу, причому не потребує спеціальних знань від менеджерів. У співробітників компанії, що займаються веденням сайту, з'являється можливість оперативно змінювати інформацію з будь-якого місця, де є доступ до Інтернету та web-браузер. Гнучкість системи керування допомагає реалізувати практично будь-який Інтернет-проект та зменшити витрати на сайт.

Підприємець має чітко уявляти, що електронний бізнес підпорядковується тим самим законам, що й офлайнова торгівля. Дуже важливо правильно організувати процес створення Інтернет-магазину. Компанія має брати активну участь у створенні Інтернет-проекту.

Рекомендується проводити наступні організаційні заходи:

  • Визначити компанію розробник.
  • Описати функції Інтернет-магазину.
  • Вибрати варіанти зовнішнього вигляду сайту.
  • Спланувати структуру та «дерево» розділів сайту.
  • Прописати етапи оформлення замовлення.
  • Прописати етапи руху товару до покупця після оформлення замовлення.
  • Скласти маркетингову інформацію для розміщення у розділах сайту.
  • Визначити алгоритми розрахунку вартості доставки.
  • Вибрати прийнятні способи оплати та платіжні системи.

Джеф Безос (Jeff Bezos), керівник компанії Amazon.com Inc, пророкує, що обсяг онлайнових продажів у роздрібному секторі зупиниться на рівні 10% від усієї роздрібної торгівлі, а не на 50% і більше, як прогнозувалося в період сплеску інтересу до онлайнових майданчиків .

Це стосується далеко не всіх компаній, однак, необхідно розуміти, що можливість онлайнової торгівлі потребує оцінки, яку можна провести виходячи з кількості відвідувачів мережі Інтернет, зацікавлених у споживанні товару або послуги Вашої компанії.

Одним з основних питань Інтернет-торгівлі є питання доставки товару до покупця.

Необхідно налагодити взаємини із кур'єрськими службами. Послуги великих компаній (UPS, DHL, TNT тощо) обійдуться не дешево, але вони гарантують високий рівень сервісу по всьому світу. У невеликих кур'єрських компаніях послуги дешевші, але при цьому рівень гарантій доставки товару та охоплення регіонів нижчі.

У першому випадку товар невеликої компанії може виявитися неконкурентним за ціною доставки (оскільки обсяги доставки невеликі), а у другому випадку компанії доведеться домовлятися з декількома кур'єрськими службами, що теж позначиться на кінцевій ціні товару та оперативності його доставки.

Інтернет-магазин може обмежити зону своїх продажів до "локального рівня" та укласти договір з однією – двома кур'єрськими службами.

Якщо компанія має намір здійснювати продажі, використовуючи Інтернет-магазин, їй можна порекомендувати звернутися до консалтингових компаній або досвідченого розробника Інтернет-магазинів, які допоможуть проаналізувати ситуацію на ринку та прийняти правильне рішення.