Щоб створити сайт, що продає, потрібно спочатку розібратися, що це таке, з чого складається, як може виглядати і які завдання вирішувати. Тільки після відповіді на ці питання можна приступати до пошуку інструментів для реалізації задуму.
Сайт, що продає, - це ресурс з правильним оформленням і смисловим навантаженням, який мотивує відвідувачів на здійснення цільової дії. Не завжди йдеться про прямий продаж товару чи послуги у форматі «вибрав і заплатив». «Продавати» у широкому розумінні можна навіть безкоштовну підписку, яка згодом трансформується на платну (або не трансформується).
Всі сайти, що продають, складаються з набору обов'язкових елементів, які допомагають вирішувати головне завдання — продати.
Додатковий елемент продає сайту – пропозиція знижки, бонусів або будь-якої іншої вигоди для клієнтів.
Крім вимог до наявності елементів, що продають, є ще обов'язкові характеристики - наприклад, висока швидкість завантаження і нормальна робота на мобільних пристроях, яка включає не тільки адаптованість інтерфейсу, але і зручне управління пальцями, а не мишкою.
Говорячи про структуру сайту, що продає, зазвичай мають на увазі лендинг. Однак окремі рекомендації можна застосувати і до сторінок. Важливо розуміти, що це рекомендації, що ґрунтуються на досвіді маркетологів та вебмайстрів, а не жорсткі правила.
Більшість ефективних сайтів, що продають, побудована за такою структурою:
Елементи не повинні слідувати один за одним - з їх розташуванням на сторінці можна експериментувати. Особливо це стосується лендингів, під час створення яких постійно застосовується порівняльне тестування.
Вибір між односторінковим та багатосторінковим структурами залежить від того, яке завдання ви хочете вирішити.
Для продажу окремого товару чи однієї послуги підходить лендінг. Це зручний інструмент для швидкого старту, який дозволяє зробити цікаву пропозицію для цільової аудиторії.
Лендінгів може бути багато - наприклад, якщо ви займаєтеся ремонтом дверей та встановленням вікон, то розумно розділити ці дві пропозиції на два односторінки. Чим тонше ви нарізаєте цільову аудиторію, тим вищою може бути конверсія — тобто відсоток замовлень. Все завдяки більш персоналізованій пропозиції — люди на односторіннику бачитимуть не абстрактне «допомагаємо в мільйоні випадків», а вирішення конкретної проблеми, з якою вони зіткнулися і в пошуках якої пішли в інтернет.
Важливо: лендинги не просуваються у пошукових системах. Їх практично неможливо зустріти у видачі за ключовими словами. Джерела трафіку для односторінок - контекстна реклама та соцмережі.
Багатосторінковий сайт підходить у тому випадку, якщо у вас є повноцінний бізнес із широким асортиментом товарів чи послуг. Його плюс у тому, що можна в одному місці докладно розповісти про свою діяльність та показати її на практиці. Це формує довіру до бізнесу та працює не лише на залучення нових покупців, а й на продуктивну роботу з постійними клієнтами.
Важливо: багатосторінковий сайт можна просувати всіма доступними способами – оптимізувати під пошукові запити за допомогою ключових слів, наганяти трафік за допомогою контекстної реклами та соцмереж.
Найчастіше власники бізнесу в інтернеті комбінують лендинги та багатосторінкові сайти. Сценарії можуть бути різними.
Для отримання швидкого результату односторінники.
Для формування довіри до бренду, товарів та послуг, додавання великої кількості інформації – багатосторінкові сайти.
Якщо самостійно зробити не виходить — наприклад, через брак часу — зверніться до студії, яка робить сайти під ключ. Із перевірених варіантів можна відзначити Luma. Це веб-студія, яка представляє uKit Group. Крім створення сайтів Luma також пропонує такі послуги:
Luma також займається супроводом проектів. Ви можете замовити персональну допомогу по сайту та не тримати в штаті вебмайстра для внесення дрібних правок або розширення наявної функціональності за рахунок сторонніх віджетів та скриптів.
Перш ніж створювати сайт, що продає, потрібно визначити, яке завдання він буде вирішувати. Односторінники підходять для швидкого продажу невеликої кількості товарів чи послуг; багатосторінки - для підвищення рівня довіри до бізнесу. Лендінги також можуть стати корисною частиною рекламної кампанії, наприклад, якщо у вас є магазин, і ви хочете звернути увагу покупців на окремі позиції з його каталогу.
Створити сайт можна самостійно. Як основу для розробки дизайну використовуйте рекомендації досвідчених вебмайстрів. Це допоможе зрозуміти, які елементи повинні бути в інтерфейсі сайту, що продає. Проте після публікації робота над проектом не закінчиться. Щоб сайт, що продає, був ефективним, потрібно його постійно покращувати з урахуванням отриманих аналітичних даних про реакцію відвідувачів. Це ще один аргумент на користь того, щоб створювати сайт самостійно – у такому разі і покращувати його ви зможете без залучення людей збоку.