Як створити сайт, що продає

Щоб створити сайт, що продає, потрібно спочатку розібратися, що це таке, з чого складається, як може виглядати і які завдання вирішувати. Тільки після відповіді на ці питання можна приступати до пошуку інструментів для реалізації задуму.

Що таке продає сайт

Сайт, що продає, - це ресурс з правильним оформленням і смисловим навантаженням, який мотивує відвідувачів на здійснення цільової дії. Не завжди йдеться про прямий продаж товару чи послуги у форматі «вибрав і заплатив». «Продавати» у широкому розумінні можна навіть безкоштовну підписку, яка згодом трансформується на платну (або не трансформується).

Всі сайти, що продають, складаються з набору обов'язкових елементів, які допомагають вирішувати головне завдання — продати.

  • Унікальна торгова пропозиція — чому ви краще за інших і купувати треба саме у вас.
  • Презентабельний дизайн, який вселяє довіру та виглядає відповідно до тих правил, які прийняті в ніші — наприклад, суворість для юридичних послуг, рух та динаміка — для спортивної індустрії тощо.
  • Семантичне ядро ??– набір ключових слів, за якими відвідувачі знаходять сайт у пошукових системах. Здебільшого відноситься до багатосторінкових сайтів, але про це нижче.
  • Продають тексти, фотографії, відео, графіки та будь-які інші інформативні елементи – все має показувати, як ви вирішуєте конкретну проблему відвідувачів.
  • Простий інструмент для покупки або оформлення підписки — один клік, без попередньої реєстрації, без заповнення величезних форм.

Додатковий елемент продає сайту – пропозиція знижки, бонусів або будь-якої іншої вигоди для клієнтів.

Крім вимог до наявності елементів, що продають, є ще обов'язкові характеристики - наприклад, висока швидкість завантаження і нормальна робота на мобільних пристроях, яка включає не тільки адаптованість інтерфейсу, але і зручне управління пальцями, а не мишкою.

Ідеальна структура сайту, що продає

Говорячи про структуру сайту, що продає, зазвичай мають на увазі лендинг. Однак окремі рекомендації можна застосувати і до сторінок. Важливо розуміти, що це рекомендації, що ґрунтуються на досвіді маркетологів та вебмайстрів, а не жорсткі правила.

Більшість ефективних сайтів, що продають, побудована за такою структурою:

  • Заголовок, який одночасно є унікальною торговельною пропозицією (УТП). У ньому ви одразу показуєте, вирішення якої проблеми відвідувач знайде на сайті. Наприклад, "Недорога установка вікон за 2 години".
  • Логотип, назва, контактні дані компанії. Цей блок працює на підвищення рівня довіри, ви представляєтеся відвідувачам, щоб вони відразу розуміли, з ким (або не) співпрацюватимуть.
  • Демонстрація продукту чи послуги. Дуже важливий блок, який може складатися з різних елементів: тексту, фото, відео, гіфок, графіків. При виборі коштів є лише одне непорушне правило – ви повинні показати, як це працює та яку проблему вирішує.
  • Переваги бренду. У конкурентних нішах необхідно переконливо доводити, чому треба співпрацювати з вами, а не з іншим сайтом.
  • Засоби комунікації – форма зворотного зв'язку чи замовлення зворотного дзвінка. Вони можуть бути прикріплені до екрана під час прокручування у вигляді кнопок.
  • CTA (Call To Action) – кнопка для здійснення цільової дії: купити, замовити, передплатити.
  • Блок з акцією - інформація про знижки та бонуси, таймер, що відраховує час до закінчення вигідної пропозиції.
  • Соціальні докази – найчастіше це відгуки клієнтів.

Елементи не повинні слідувати один за одним - з їх розташуванням на сторінці можна експериментувати. Особливо це стосується лендингів, під час створення яких постійно застосовується порівняльне тестування.

Лендінг або мультисторінковий сайт: що вибрати

Вибір між односторінковим та багатосторінковим структурами залежить від того, яке завдання ви хочете вирішити.

Для продажу окремого товару чи однієї послуги підходить лендінг. Це зручний інструмент для швидкого старту, який дозволяє зробити цікаву пропозицію для цільової аудиторії.

Лендінг

Лендінгів може бути багато - наприклад, якщо ви займаєтеся ремонтом дверей та встановленням вікон, то розумно розділити ці дві пропозиції на два односторінки. Чим тонше ви нарізаєте цільову аудиторію, тим вищою може бути конверсія — тобто відсоток замовлень. Все завдяки більш персоналізованій пропозиції — люди на односторіннику бачитимуть не абстрактне «допомагаємо в мільйоні випадків», а вирішення конкретної проблеми, з якою вони зіткнулися і в пошуках якої пішли в інтернет.

Важливо: лендинги не просуваються у пошукових системах. Їх практично неможливо зустріти у видачі за ключовими словами. Джерела трафіку для односторінок - контекстна реклама та соцмережі.

Багатосторінковий сайт

Багатосторінковий сайт підходить у тому випадку, якщо у вас є повноцінний бізнес із широким асортиментом товарів чи послуг. Його плюс у тому, що можна в одному місці докладно розповісти про свою діяльність та показати її на практиці. Це формує довіру до бізнесу та працює не лише на залучення нових покупців, а й на продуктивну роботу з постійними клієнтами.

Важливо: багатосторінковий сайт можна просувати всіма доступними способами – оптимізувати під пошукові запити за допомогою ключових слів, наганяти трафік за допомогою контекстної реклами та соцмереж.

Найчастіше власники бізнесу в інтернеті комбінують лендинги та багатосторінкові сайти. Сценарії можуть бути різними.

  • Ви починаєте продаж товарів чи послуг із кількох односторінок. Коли розумієте, що з клієнтами все гаразд, створюєте багатосторінковий сайт з каталогом товарів або детальнішим описом усіх послуг.
  • Ви створюєте багатосторінковий сайт, який одразу наповнюєте повним асортиментом товарів та послуг, а потім запускаєте рекламну кампанію окремих позицій за допомогою лендингів.

Для отримання швидкого результату односторінники.

Для формування довіри до бренду, товарів та послуг, додавання великої кількості інформації – багатосторінкові сайти.

Якщо самостійно зробити не виходить — наприклад, через брак часу — зверніться до студії, яка робить сайти під ключ. Із перевірених варіантів можна відзначити Luma. Це веб-студія, яка представляє uKit Group. Крім створення сайтів Luma також пропонує такі послуги:

  • SEO-оптимізація сайту;
  • налаштування контекстної реклами;
  • розробка графіки та логотипів.

Luma також займається супроводом проектів. Ви можете замовити персональну допомогу по сайту та не тримати в штаті вебмайстра для внесення дрібних правок або розширення наявної функціональності за рахунок сторонніх віджетів та скриптів.

Перш ніж створювати сайт, що продає, потрібно визначити, яке завдання він буде вирішувати. Односторінники підходять для швидкого продажу невеликої кількості товарів чи послуг; багатосторінки - для підвищення рівня довіри до бізнесу. Лендінги також можуть стати корисною частиною рекламної кампанії, наприклад, якщо у вас є магазин, і ви хочете звернути увагу покупців на окремі позиції з його каталогу.

Створити сайт можна самостійно. Як основу для розробки дизайну використовуйте рекомендації досвідчених вебмайстрів. Це допоможе зрозуміти, які елементи повинні бути в інтерфейсі сайту, що продає. Проте після публікації робота над проектом не закінчиться. Щоб сайт, що продає, був ефективним, потрібно його постійно покращувати з урахуванням отриманих аналітичних даних про реакцію відвідувачів. Це ще один аргумент на користь того, щоб створювати сайт самостійно – у такому разі і покращувати його ви зможете без залучення людей збоку.