Перед тим як створити сайт, необхідно виявити цільову аудиторію, тобто відвідувачів майбутнього веб-проекту. Особливо важливо визначити коло потенційних клієнтів під час створення інтернет-магазину. Залежно від цільової аудиторії опрацьовується найбільш вигідна стратегія у створенні та просуванні сайту.
В результаті розробляється ексклюзивний дизайн та юзабіліті, структура, навігація веб-проекту, згідно тематики, наповнюються сторінки унікальним контентом, оптимізується для просування в пошукових системах. Кінцевою метою є залучення потрібних покупців, яких зацікавить вашу пропозицію, і вони здійснять покупку.
Насамперед слід врахувати, що потенційні покупці просто бояться придбати той чи інший товар у режимі онлайн. Навіть незважаючи на значне зростання інтернет-покупок, багатьох, як і раніше, лякає ймовірність отримати товар, який не відповідає заявленій якості, опису, фотографії на створеному сайті. Якщо потенційний покупець сумнівається, будь-яка недороблена деталь підвищує ймовірність відмови. Неповні відомості про товар, відсутність фотографій або зображення поганої якості, необумовлені умови оплати, доставки або повернення покупки – здавалося б, невеликі неточності можуть відіграти вирішальну роль, чи відвідувач зробить покупку або піде до ваших конкурентів.
Тому при створенні сайту потрібно вирішити непросте завдання – позбавити потенційних клієнтів від страхів та ненав'язливо підштовхнути їх до дій.
І тому вивчається цільова аудиторія, причому всіх відвідувачів можна розділити кілька типів, розглянемо основні їх. Отже, хтось може здійснити покупку в негайному пориві, а комусь необхідно все ретельно продумати для ухвалення остаточного рішення.
Спонтанні покупці - це відвідувачі, які не шукають товар, але в перспективі така покупка планується. Привернути увагу можна за допомогою акцій, знижок, бонусів, що виділяються яскравим повідомленням та можуть мати обмеження за часом.
Цілеспрямовані покупці – ті, хто шукає конкретний товар і, як правило, ґрунтовно вивчають інформацію про нього. Такі потенційні клієнти будуть уважно читати опис товару, порівнювати вартість з аналогічними позиціями та пропозиціями ваших конкурентів, вибирати вигідніші умови доставки та оплати. Щоб залучити такий тип покупців, необхідно надати інформацію в повному обсязі.
Третій тип, це покупці, яким до здійснення покупки залишилося лише визначитися з моделлю чи маркою товару. Така аудиторія надає переваги сайтам з детальними оглядами товарів, з можливістю порівняння характеристик кількох позицій, відгуками покупців.
Четвертий тип відвідувачів, це ті, які вже неабияк втомилися від пошуку потрібного товару. Такі клієнти, як правило, вже вражені від відвідування інтернет-магазинів з поганою навігацією, заплутаною структурою, незручним юзабіліті та ін. факторами. На цьому етапі вимотаний клієнт вимагає особливої уваги, тому рекомендуємо включити при створенні сайту функцію консультації в режимі онлайн, зробити зручний пошук, розробити інтуїтивно-зрозуміле меню, тобто все, що зробить процес покупки швидким та приємним.
Як бачимо, при створенні та просуванні сайту важливо визначити цільову аудиторію та врахувати основні нюанси кожного типу потенційних клієнтів. Зробивши все правильно, ви обов'язково отримаєте позитивний результат, залучите клієнтів та збільшите прибуток.